Szukaj samochodu na wynajem

Kraj:

Odbiór:

Data odbioru:

Zwrot:

Dzień: Miesiąc: Rok:
Ok
Dzień: Miesiąc: Rok:
Ok

FAQ - Najczęściej zadawane pytania

 

 

1. Jak wygląda rezerwacja samochodu?

Rezerwacji dokonuje się poprzez wyszukiwarkę na stronie www.wiemgdziejade.pl/wynajem_samochodow By wyliczyć koszt wynajmu, proszę wybrać miejsce (wyspa, następnie miejscowość) i dat: odbioru oraz zdania samochodu, a system wyliczy cenę automatycznie. Po wysłaniu zamówienia należy poczekać na jego potwierdzenie, następnie otrzymuje się link umożliwiający dokonanie przedpłaty.

 

2. Czy złożenie zamówienia jest wiążące i czy od razu muszę za coś płacić?

Nie, po otrzymaniu zamówienia, sprawdzamy, czy auto jest dostępne i dopiero mając potwierdzenie, wysyłamy wiadomość, w której znajduje się link do płatności.

Dopiero po otrzymaniu zamówienia to pokaże się w systemie i będziemy w stanie potwierdzić, czy auto jest dostępne. Jeśli nie będzie, sprawdzimy dostęność innych kategorii o czym poinformujemy Państwa.

 

3. Czy muszę od razu po potwierdzeniu zamówienia opłacić całą kwotę rezerwacji?

Nie, przedpłata stanowi jedynie część kwoty za wynajem samochodu lub wycieczkę, pozostała część, płatna jest przy odbiorze samochodu/przed wycieczką.

 

4. Czy na miejscu jest pobierana jakaś kaucja?

Nie, wszystkie samochody rezerwowane za pośrednictwem wiemgdziejade.pl, są z pełnym ubezpieczeniem bez wkładu własnego, bez kaucji oraz bez depozytu.

 

5. Czy potrzebuję kartę kredytową do wynajmu u Was samochodu?

Nie, karta kredytowa nie jest potrzebna ani wymagana.

 

6. Jaka jest polityka paliwowa przy wynajmowanych samochodach?

‘Same-same’ - auto zwraca się z taką ilością paliwa, jaka była przy jego odbiorze.

 

7. Czy do ceny wynajmu doliczane są dodatkowe opłaty?

Koszt ewentualnych dodatków, jak np. fotelik, dodatkowy kierowca, podstawienie auta w dane miejsce, jest ujęty w kalkulacji i pokazuje się w kwocie wyliczonej na stronie. Jedyna sytuacja, kiedy na miejscu może być doliczona dodatkowa opłata, to odbiór w godzinach nocnych – gdy takowy nie był wskazany w zamówieniu. Szczegóły godzin podstawienia są w regulaminie i zależą od danej destynacji, jeśli nie było to wskazane w zamówieniu.

 

8. Co jeśli mój wyjazd nie dojdzie do skutku, np. przez COVID lub odwołany lot?

W sytuacji, kiedy minie termin na odstąpienie od umowy, a nie będzie można skorzystać z oferty w zaplanowanym czasie, całą kwotę przedpłaty możemy przenieść na poczet przedpłaty wynajmu w dowolnym miejscu, w którym będziemy mieli ofertę w przeciągu 2 lat od zaplanowanego terminu.

 

9. Czy jest możliwe podstawienie auta na lotnisko w nocy?

Tak, auto może być podstawione o dowolnej godzinie, jeśli są to godziny poza godzinami pracy biura, doliczana jest dopłata. Dopłata jest zależna od danej destynacji, dolicza się automatycznie do rezerwacji.

 

10. Czy na miejscu mam możliwość skontaktować się z kimś w j. polskim?

Tak – po potwierdzeniu rezerwacji dostaje się nasz numer alarmowy obsługiwany w j. polskim.

 

11. Czy auto może być podstawione pod hotel?

W przypadku większości lokalizaji - tak. W niektórych miejscach auto odbiera się z biura (np. na Thassos, co jest wskazane w formularzu, wtedy jest się zawiezionym do biura, gdzie czeka auto).

Nazwę hotelu podaje się w ostatnim kroku rezerwacji.

W przypadku lokalizacji Cypr - Pafos, pod hotel przyjeżdża przedstawiciel wypożyczalni, z którym po auto jedzie się następnie do biura, podobnie bywa (choć nie w każdym przypadku) w przypadku wynajmu na lotnisku w Pafos.

 

12. Jak wygląda zawarcie umowy? Czy na miejscu przy odbiorze auta coś jeszcze podpisuję?

Umowa jest w zasadzie podzielona na 2 części - przez zamówienie samochodu za naszym pośrednictwem, zawiera się umowę z nami, tj. wiemgdziejade.pl, gwarantuje ona to, że to, o czym zapewniamy na stronie będzie miało miejsce na w rzeczywistości przy odbiorze samochodu (po dokonaniu i potwierdzeniu rezerwacji otrzymuje się voucher). Warunki wynajmu opisane są na naszej stronie -

regulamin - https://wiemgdziejade.pl/regulamin_najmu_samochodu

Na miejscu z kolei zawiera się umowę z naszym kontrahentem, jest to standardowa umowa, na której umieszcza się dane kierowców oraz zaznacza pełne ubezpieczenie, zaznacza się również ilość paliwa w baku (oddanie jest z taką samą ilością paliwa).

 

13. Czy w przypadku wypożyczenia samochodu na Cyprze południowym możliwe jest jego zabranie na stronę turecką?

Ubezpieczenie samochodów wynajętych na stronie tzw. greckiej obowiązuje jedynie na terenie Republiki Cypru - na północy ubezpieczenie nie obowiązuje, wszelkie szkody są na odpowiedzialność wynajmującego pojazd.

Żadna wypożyczalnia samochodów z południa nie ma ubezpieczenia na część północną, takie ubezpieczenie nie istnieje.

Na granicy wykupuje się obowiązkowe ubezpieczenie OC ze strony tureckiej, wypożyczalnia z południa nie ma możliwości pomocy Państwu w przypadku jakichkolwiek zdarzeń na tej części wyspy.

Samochody wypożyczone na stronie tureckiej  nie mogą być zabierane na stronę grecką.

W razie potrzeby, jesteśmy w stanie pomóc Państwo zorganizować lawetę z północy na południe, całkowity koszt jest po stronie wynajmującego samochód.

Reasumując, wypożyczone auto na stronie południowej można zabrać na północną, ale wyłącznie na swoją odpowiedzialność, licząc się z dodatkowymi kosztami w przypadku jakiegokolwiek zdarzenia.

 

14. Czy dostępne są foteliki/podstawki dla dzieci?

Tak, fotelik lub podstawkę należy zaznaczyć w trakcie składania zamówienia, przy wybraniu opcji fotelika, na końcu procesu rezerwacyjnego otworzy się pole, w które należy wpisać wiek, wagę oraz wzrost dziecka, by na miejscu był wybrany właściwy fotelik.

W Grecji i na Cyprze wypożyczalnie dosponują fotelikami do 20kg dzieci, powyżej tej wagi są podstawki.

Według aktualnych przepisów, dziecko powinno jeździć w foteliku lub podstawce jeśli ma mniej niż 135cm wzrostu.

 

15. Mam potwierdzoną rezerwację; czy wiadomo jakie konkretnie samochód otrzymam?

Rezerwacja jest na daną kategorię, w której opisane są przykładowe modele. Nie jesteśmy w stanie potwierdzić, jaki konkretnie będzie dostępny, ponieważ wypożyczalnie nie mają takiej informacji w swoim systemie, widnieje w nim informacja, ile sztuk z danej kategorii w danym terminie jest dostępnych. Nawet przy założeniu, że modele byłyby widoczne, dany egzemplarz może nie być oddany na czas przez poprzedniego użytkownika, może ulec awarii itd., dlatego dopiero przy podstawieniu auta wiadome jest, jaki to model. Wyjątkiem są kategorie aut, gdzie jest tylko jeden model - jest to wówczas wskazane na stronie w ofercie.

 

16. Czy wynajęte auto można zabierać na inne wyspy?

Jedynie samochody wypożyczone w Atenach i na Lefkadzie mogę być zabierane w dowolne miejsce w Grecji, w tym na wyspy greckie. Samochody wynajęte w innych miejsach muszą być użytkowane w tych samych miejscach i nie można ich zabierać na prom.

 

17. Dlaczego ceny w tym roku są takie wysokie?

Ceny nie są ustalane przez nas - wiemgdziejade.pl, a przez naszych partnerów, wypożyczalnie, z którymi współpracujemy. Od początku pandemii COVID-19, na rynku samochodów nowych i używanych są bardzo duże braki, przez które wypożyczalnie nie są w stanie lub mają bardzo utrodniony zakup nowych samochodów. Tym samym floty wypożyczalni maleją, zapotrzebowanie na wynajem samochodów rośnie, przez co samochodów brakuje na rynku wynajmu. Drugim powodem jest - jak wszędzie i w każdej branży, szalejące inflacja. Koszty utrzymania szybują w górę, wypożyczalnie więc chcąc się utrzymać na rynku przy zachowaniu tych samych standardów co wcześniej, tj. pełnym ubezpieczeniu bez jakichkolwiek haczyków, muszą podwyższać ceny.

Przypominamy też, że my, jako pośrednik nie doliczamy naszej prowizji do ceny wynajmu, to nie klient ponosi koszt naszej usługi, a wypożyczalnia.

 

18. Dlaczego mam wynajmować auta za waszym pośrednictwem, a nie bezpośrednio w wypożyczalni?

Z kilku prostych przyczyn :)

1. Dla naszych partnerów nie jesteśmy jednorazowym klientem, którego nie można traktować po macoszemu, dzięki stałemu kontaktowi z naszymi partnerami mamy prefercencyjne warunki, a nasi klienci są traktowani priorytetowo.

2. Cena jest taka sama, jak w przypadku wynajmu bezpośrednio u naszych partnerów, a kontakt jest ułatwiony dzięki temu, że wszystko uzgadnia i rozwiązuje się z nami.

3. W przypadku jakichkolwiek problemów z wynajętym samochodem, nie jest się pozostawionym sobie samemu, w takich sytuacjach kontaktujemy się z wypożyczalnią i staramy rozwiązać ewentualny problem.

Należy pamiętać, że to nie my podstawiamy wynajęte pojazdy, naszym zadaniem jest pośredniczenie w tej usłudze, jeśli zatem ma się zastrzeżenia do otrzymanego samochodu, należy nam to zgłosić JAK NAJSZYBCIEJ, abyśmy mogli się skontaktować w tej sprawie z wypożyczalnią.

 

sluchawka ikona slash fb ikona

Wszelkie informacje i materiały zamieszczone na stronach internetowych WiemGdzieJade.pl nie są ofertą handlową w świetle przepisów kodeksu Cywilnego oraz innych właściwych przepisów prawnych. Wobec wszelkich produktów i usług firmy WiemGdzieJade.pl nie mają zastosowania przepisy ustawy z 27.07.2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i ustawy z 2.03.2000 o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Nazwa, logo oraz pozostałe nazwy i znaki słowne, słowno-graficzne oraz graficzne prezentowane na tej stronie są zarejestrowanymi znakami towarowymi. Wszystkie znaki towarowe i materiały, jakie można ujrzeć lub przeczytać na tej stronie są chronione przepisami prawa własności przemysłowej oraz prawa autorskiego i nie mogą być wykorzystywane bez wcześniejszej pisemnej zgody właściciela.